Sunday, December 7, 2008

Selamat Hari Raya Aidil Adha..

Ketika aku menaip nih, tangan kiri aku sedang memakai inai.. (wahaha..hbs keyboard aku).Pagi2 lagi mak aku gerak aku bangun tdo.. ehem( nama aku hehe).. bangun! kalau 1 cupak pulut kena bubuh berapa kilo santan??( mak aku tanya hehe). aku yg mamun nih.. jawab la.. :"adik xtaw la.. mak tepon la cik nab...sbb hrtu raya dia guna 5 kilo santan kot "... mak aku:" erm xyah r gtu.. bangun la mai tgk.." adeila.. malasnya nak bangun.. sbbnye pagi ni hujan.. aku kalo sejuk2 mmg susah nak bangun huhu... sbb tu xyah pasang kipas kalo xnak bg aku tdo..sebbnye aku cepat sejuk myb sbb kecik2 aku dah kena operate so urat panas dah putus..hehe so dah berdarah sejuk ke aku nih??wawawa... Aku yg dah bangun n sedikit waras dr tdo td bgtau la mak aku.. 1 cupak pulut kita guna 4 biji nyok.. kat sini org juai 1 kilo santan tuu sma dgn 4 biji nyok la.. mak aku:" ermm mak bubuh setgh 2 kilo ja td..." aku:" mak buat berapa cupak? " mak : "3 cupak" aku :" ermm xpala..".Selesai ira pulut tu, aku , tok n mak aku mulakan operasi.. balut ketupat, masak rendang.. n buat kek ( ni part aku , akhirnya mak aku suruh abg aku baiki plug oven yg rosak tu.. adei.. sebbek aku suka buat kek huhu) . Selalunya time ni la tok aku akn menunjukkan kemahirannyer..membalut ketupat.Aku pun blajar dr dia la dulu..huhu.mula2 blajar aku guna hampas kelapa sbgai ganti pulut dan akhirnya aku berjaya membuat ketupat jantan..wahaha.. ketupat pon ada jantan betina ke?? tok aku buat ketupat betina.. tp nape yg aku buat jd jantan?isk! tp mak aku ckp ketupat jantan la nampak kemas... elok.. Aku tanya tok aku .. mcm mana tok tau jantan betina ketupat tu?? so tok aku pon tunjuk la.. ni ketupat betina lagu ni... aku pon apa lagi perati la.. haha.. rupanya.. nampak mcm pakai pempers gitu..HAHAHAHA... akunyer xda pempers! alah.. xpelah.. asalkan jd ketupat tu. "Mai ajaq mak macam mana hg buat ketupat lagu tu" aku pon.." pulas mcm ni.. mcm ni.. ha tuu jadii.. !"" OO mcm tu.. pulas sekali ja.. slalu mak buat jd betina.."mak. Hurmm mcm tu la karenah org2 perempuan kat dapur sebelum raya menjelang...


Petangnye.. aku masih kat dapur.. godek2 rendang lak.. wawa..tetiba ada org datang ke rumah bg kuih raya.(Pak Tam kawan abah aku).Aku pon tgk dalam tu.. ada ketupat.. kerepek pisang .. serunding.. popia.. maruku.. tma kasih la.. tok aku pon belek gak bungkusan tu.. pastu dia ambil la.. ketupat yg org tu kasi. " Ha tgk ketupat ni.. org kidal la balut kalo mcm ni" Aku:" mana2? mcm mana tok tau..??" tok:" ni tgk lagu ni la.. cara balutan dia sebelah kiri ( tok aku sengih2)" " OoooOoo..mcm tu ka..huhu":aku. Nak je aku tangkap gambar tp xleh..sbb kamera ntah dok tang mana..adeii.. kalo nak kira.. ilmu org2 tua ni mmg byk.. teringat lak ayat ni dalam kepala aku " manusia memang selalu gagal mengikut cakap tp berjaya meniru sikap!" nape aku ingat ayat ni?? pikir la sendiri..huhu.. so aku nak Ucapkan Selamat HAri Raya Aidil Adha.. kat sesape yg baca blog aku ni.. So kalo ada salah silap tu mintak maap ..kuang..kuang..kuang...

Sebelum tuu.. atas permintaan kawan aku sorg nih.. aku upload gambar yg dia bg sbagai kenangan menjelang hari raya qurban... tp terpikir lak aku kenapa dia suka bg gambar lembu je?? kambing xde kee???haha.. mbekk..mbekk..

No comments:

Post a Comment