Monday, December 22, 2008

Musafir Kelana

l love u all very much..


Aku baru je hbs tgk citer Snow Queen, mak aii.. byk episod.. dah byk hr aku tgk ,akhirnya hbs gak. Esok mak,abah, 2 adik bongsu aku akan hantar aku g umah mak cik aku kat Bukit Badong, Selangor,walaupun xtau lagi kampus aku kat mana tp depa punya instinct kuat tahap gaban sampai kata aku mmg akan dapat Uitm Shah Alam.Hurm pening gak pikir.. macam mana kalau aku dapat kat perak kee.. terengganu ke.. xke penat aku bw barang byk2 g umah mak cik aku tu?? nak wat cmne??ikot jela.Tujuan mak n abah aku p sana bukan nak hantar aku je, tok wan aku akan balik dr Mekah 25 hrbulan ni n bukan tu je, mak cik aku ambil anak angkat lagi sorg so mak aku nak tgk la.Kalau dulu perempuan,kali ni lelaki pulak.. hurm adakah aku kena jaga budak tuu dalam 2 - 3 hr sebelum aku masuk U ni???hurmm..apa-apa jela.Esok aku dah nak p, hari ni macam2 aku rasa.. Aku dah start lapar masakan mak aku, rindu makanan kat gerai2 aku slalu p, rindu ke batai busuk aku, risau nnt bilik aku sapa nak duduk... rindu ke anak saudara aku, sian nak tinggal mak abah aku, tok n wan aku... arghhh... lagi sedey bila adik aku pasang lagu rabbani - musafir kelana nak jatuh ayaq mata den huhu.alahai.. mcm nak tggl rumah xbalik dah..huhu.nak wat cmnee.. aku xbesa dok jauh..tabahh je la. Kalau dulu waktu diploma , aku mmg xsangka akan masuk Uitm n amik diploma sains komputer, yela aku amik stpm science stream waktu tu, mmg aku dah setkan otak xnak p mana2 dah , tp tiba2 balik dr sek je abah aku hantar msj yg aku dapat masuk.. pastu tarikh daftar esok lak tuu.. xsempat nak pikir.. nak pegi ke x.. aku mcm blur waktu aku nak wat keputusan. yela aku bercita2 nak jd doktor..hehe nak tergelak pulak.abah aku pegi penang sbb nk hantar aku ke indon amik medik lepas spm,tp xboley.Kata abah aku.. " kalau abah hantaq hg.. adik2 x sek la jwbnya". Aku pon paham ., lagipon result xbrapa bagus..redho je la..so mak aku suruh aku p jugak uitm tuu.. aku ponn dgn blurnyerr p la.. nasib baik ada kawan n mulut aku ni ringan..kalo x.. mmg x p kelas lerr. yela.. aku xde orientasi .. so mmg sume blur.. Tp kali ni lain.. aku sempat buat persiapan awal.. Alhamdulillah aku dapat sambung lg.. siang td mcm2 abg lie aku pesan, jgn suka kluaq la.. hg xtau Klang tuu ramai Indon la.. bandar jenayah la.. nak makan kat gerai kena tgk la.. santau laa pil la...blabla..heyy xlarat aku nak dengaq.. hurmm syukur la ada org tlg berletiaq.. kalo xdak aku lak boring.. boring ke???wawawa.. mak aku pon sama, dia pesan cek sume brg.. nnt xdak sapa nak hantaq dah mcm dulu.. ye la.. kat tempat aku belajar dulu , kalo tertinggal kasut ke .. aku tepon je abah aku suruh hantar. Lapar ke makanan feveret aku ke.. aku ajak abah aku dtg huhu.. nnt kalo dah jauh.. sapa la nak teman.. waaaa...tu pon nasib ada ramai saudara aku kat KL.. hurmm so kalo cuti leh la aku lepak kat umah dorg.. huhu. Byk gak dwet hbs beli barang n nak hantar aku ni.. hurm..So Alieya, ganbatte!!! dont give up! blajar elok2! kalau org lain boley berjaya.. xkan kau xboleh lakukan yg sama kan?? hurmm 3.67?? ermm xingat dah.. xpe.. apa2 pon yg hang buat biar la ikhlas n dr hasil usaha sendiri . okey?? insyaAllah... mak abah .. doakan adik yer.. love u mom n dad! And also sorry for everything i 've done to both of you.


Rabbani - Musafir Kelana


Berjalan bermusafirlah
Melihat keagungan Allah
Meninjau menitilah
Rahsia ciptaan Allah
Ziarahilah makam kekasih Allah
Kenangilah rasulullah
Bangunkan jiwa insanmu rabbi
Semangat kekasih ilahi

c/o

Marilah bermusafir
Laksanakan tuntutan jiwa
Bermusafir berkelana
Luaskan pandangan saujana
Bermusafir berkelana
Kenallah tuhan maha pencipta

Allah hu robbi 8x

Berbekalkan keimanan
Penyuluh disepanjang jalan
Mengharap keredaan
Doa menjadi kelaziman

c/o

Penat lelah mainan safar
Tempuhi ranjau banyak bersabar
Letih lesu tidak menentu
Syurga menjadi idaman kalbu




1 comment:

  1. sianya,sedih dgq cita kak alieya ni..nk jatuh air mata..uhuk~

    ReplyDelete