Wednesday, December 31, 2008

Happy New Year..

Hari ni dah masuk hari ke-5 aku kat UiTm Shah Alam.Aku ditempatkan kat kolej mawar,bilik yg selesa sbb duduk 2 org 1 bilik, teman bilik aku... hahaha si kak cik.. mahal gak kena bayar.. rm420 1 sem(dah setel siang td..lega rasanya).
Hari ni pagi2 lagi aku pergi cari ketua program pukul 10 even kelas aku start pkol 2.10 - 6.00 ptg.Yela mana xnya.. aku kena transfer kredit sem 1 n sem 2.. n sem 3 ada 1 subject je yg kena transfer.. sume 35 jam kredit..yg boley drop.. jumpa kawan baru... si Arfan n Ali?? baru ke?? senior aku kat arau .. xpenah tegur ... tetiba semalam dia call aku..mana xcallnye.. aku g tanya Aswad no dorg, sbb nak bg assignment data structure..padahal subject tu boley drop ( mana aku tau boley drop.huhu.. main masuk je kelas yg ada..yela jadual.. kredit xtransfer kena tggu 5 hrbulan br ada taklimat.. so langkah berjaga2..aku g je kelas yg ada dalam jadual tuu walaupun group dia bercampur n xde lecturer pon setengah2 kelas).
Lecturer pertama yg aku jumpa, En Syed al- Junid, best.. tp syg xleh blajar lama dgn dia..sbb dah kena drop subject, tp takot gak.. yela aku n hazwani je yg dalam kelas tuu.. dia tanya pasal programming yg dah aku tggal selama waktu praktikal + sebulan aku kat umah .. mana aku tgk buku daa ..xingat2 n tergagap2 aku n hazwani nak jawab.. dah tuu siap berassignment lak tuu.. ketaq den.. buku yg aku bw dr umah kamus je..huhu).
Hari ni, yg best bg aku.. ptg ni aku akan dapat akses internet guna broadband.. aku daftar kat tesco extra haritu dgn sepupu aku.. so dorg kat tesco tu bg tempoh 2 hari seblum leh activekan broadband celcom ni.. tggu punya tggu wireless kat kolej ni.. xdapat2.. so aku daftar ler.. tp kalo malam je laju..hurm..xpela.. asalkan aku leh cari bahan kat cni.. nak guna maxis.. xclear..kalo aku hantar mesej guna maxis sejam baru sampai msj kat kwn aku..huhu..sian2.. so kawan2 aku pakat2 murtad maxis..haha.. sebbek aku da celcom gak..dan bertambah lg.. celcom broadband..tu pon pinjam card slot orange abg aku punya.. nak beli usb xmampu ma.. aku kan jimat..kedekut n ampess gtu..so guna je apa yg ada sbb abg aku dah balik kedah wat praktikal leh le aku pinjam jap..hak3. 2- 3 hari ni aku and da geng asyik sesat jer..hurm..memenat n memengahkan..
1st day.. daftar.. n walaupon kena beratur panjang.. hari pendaftaran.. aku n kak cik Otaikan diri menyelit dicelah2 kawan2 yg kitaorg kenal kat depan so leh le cepat2 ke depan..hak3.. hari ni aku xjadi budak yg baik..
2nd day aku n da geng g cari jalan shortcut ke fakulti berjalan kaki.. hurmm penat giler.. 2-3x berjalan ditempat yg sama.. n jumpa jalan mati je.. pastu amik keputusan masuk kolej melati kot2 ada shortcut.. pusing punya pusing.. ikot laluan belakang kolej.Fakulti dah nampak ..tp mcm mana nak sampai?? xde tangga.. bukit semata2..alahaii..penatnyee aku.. so kitaorg pusing kolej sampai nampak ada pagar..n tangga.. tp aku xberani naikk n akhirnya kak Khai naik.. hak3.. n after kak Khai kata nampak mcm ada shortcut.. so kami sume pakat2 la naik.. jalan punya jalan.. akhirnya sampai jugak.. letih2.. pastu jalan2 dalam fakulti cr kelas..nak balik pulak..jalan ikot jalan belakang fakulti.. apa yg aku takot ada monyet!!!( monyet ke kera??)ada 2-3 ekor kat atas pokok.. terpaksa lalu sbb nak tahu yg mana jauh n dekat..huhu.. n kak cik xsanggup nak lalu sebab tangga dia yg curam.. aku pon takot gak.. tp bukan tangga tu.. takot ke monyet..huhu.
3rd day.. akhirnya memilih jalan dalam kolej melati ..lebih selamat..dalam 10 minit dah sampai..walaupun berkeping2 tisu lap peluh..huhu.malu jugak bila geng aku pakat mintak tisu kat fatin tepi jalan depan fakulti...mana xnya.. org yg lalu pakat tgk.. hish..malu2.. n nasihat kak cik.. xyah pakai makeup... xsampai fakulti lagi dah cair... xyah pakai kasut tggi.. mmg sakit kaki... bawa tisu.. air... payung n so on. hak3. Baru aku tau.. saipa org leh kurus dok U nih.. huhu.. Antara sumber aku bertanya tempat2 dalam uitm ni.. si kanda fitree n sepupu aku kat fakulti pengurusan perniagaan.. yg lain.. kena ringankan mulut n buang malu.. tp masalahnya aku ni malu xbertempat.. apsal malu nak tanya??? (nape la malu?? dalam ym berani sgt.. dalam ym aku berkanda dinda..dah jumpa kekanda aku si ayied.. tp aku wat dont know je.. kalo jumpa kanda fitree gamaknyaa.. aku larii kot..huhu). Aku masih tertanya2.. mana laa kolej cempaka.. sepupu aku dah tanya.. kanda dah.. tp xfaham2 lagi..huhu..kena belajar naik bas nih... slama aku kat cni baru naik sekali..huhu.. tu pon waktu nak balik dr fakulti.. nak p fakulti xleh naikk sbb bas akan pusing 1 uitm dulu br sampai fakulti aku..dr aku geng berasak dalam bas.. lebih baikk jalan kaki,so kaki adalah kenderaan utama aku n geng selain dr bas..hihi leh jimat RM1.00. Tp bila dah balik n sampai ke bilik aku akan buat kuak lentang atas katil.. wa..lega rasanya..bila sampai bilik.ntah pape la aku criter nih.. huhu

so sempena tahun baru... aku berazam.. xnak malu2 bertanya.. kalo x..sesat den dalam uitm nih.. 2009..domestic partner..hahaha... alert!.. tutup buku lama n buka buku baru.. apa yg menyedihkan aku.. aku akan buang jauh2... n lupakan n cuba lebih bersikap pemaaf ( sbb aku kalo dah sakit hati dgn seseorg.. susah nak buang perasaan tu.. lagipon sikap pemaaf akan menenangkan hati aku) , hadiri usrah( bila dorg ni nak buat? sapa kak fisya??).. so cuba sedaya - upaya apa yg mampu.. insyaAllah.. apa lagi2??? ermm biarla rahsia..wawawa...

1 comment:

  1. takot dgn kanda ker nie..
    hahaha..
    lawak toll..

    ReplyDelete