Thursday, December 3, 2009

Kek Pisang

Erm.. bila dah balik bercuti ni.. aku memang xdak keja lain dr mencari resipi untuk menggemukkan diri..dan xlama kemudian mula la aku nak menyesal dua tiga kali...sbb xley beli baju kat shopping kompleks..wawawa...tp xleh nak buat macam mana la..sbb mmg keja aku membuat makanan jer.. lari ke mana pon.. kena jugak masak.. balik ke rumah sewa.. aku masak jugak.. balik rumah.. muka ni la jugak.. adoi.. esok kalo aku dah jd bini org..aku nak suruh laki aku lak masak..hehe..br dia tawww... pastu maunya lepas 2-3 bulan aku kena cerai.. baru padan dgn muka aku..huhu.. so hari ni..aku dapat resipi kek pisang.Memandangkan byk pisang kat umah aku..dan abah aku la penyumbang pisang terbesar kat umah aku.Yela...mana taknye.. tokei pisang.. so resipinye :-

Bahan2:-

4 biji telur
2 cawan tepung kek bluekey
1 cawan gula
1 pisang mas yg dilenyek
1 sudu besar soda bikarbonat
1 sudu besar esen pisang
3/4 minyak masak/jagung

cara2nye:-

1- pukul telur dan gula sampai kembang
2-masukkan esen pisang
3-ayakkan tepung dgn soda bikarbonat
4-masukkan tepung yg diayak td ke dalam telur yg dipukul
5- masukkan minyak
6-pukul sebati dan masukkan ke dalam loyang yg digris.
7-bakar selama 30@40 minit.

# credit kpd website yg memberi aku inspirasi dalam masak memasak ni. www.myresipi.com.TQ

No comments:

Post a Comment